ועדות הקבלה לא מחפשות תכונה אחת...

שכל

ועדת הקבלה תבחן כמה אתה חכם באמצעות ציוני התואר הראשון וה-GMAT (עם עדיפות לאחרון) ועל ידי השוואה בין מועמדים על בסיס הציונים האלו.

בבחינת ציוני התואר הראשון, הדגש הוא על האחוזון היחסי בו סיימת את התואר (טופ 10%, טופ 25% וכו') ופחות על הציון הסופי בתואר (לדוג' 94). חברי ועדת הקבלה ככל הנראה לא מכירים את החוג בו למדת בישראל, ולא יודעים מה מדיניות חלוקת הציונים במוסד. הם כן יודעים לעומת זאת, להשוות אותך עם מועמדים אחרים שלמדו איתך באותו חוג בהתאם, לעיתים האחוז בו סיימת את התואר גובר על על יוקרת המוסד האקדמי בו למדת. על מנת לקבל את ה"קרדיט" במידה ולמדת במוסד שנחשב בתחומו למוביל בישראל (לדוג': לימודי הנדסה בטכניון) יהיה עליך להסביר זאת באפליקיישן בחלקים המיועדים לכך, ולהביא נתונים אובייקטיבים שיתמכו בכך.

חשיבה כמותית

חשוב לוועדת הקבלה לראות שיש לך יכולות כמותיות סבירות. אין צורך בדוקטורט במתמטיקה, אבל רוצים לראות שתדע להתמודד עם קורסי המבוא של מנהל עסקים כמו סטטיסטיקה וחשבונאות שדורשים הבנה כמותית בסיסית.

עבור מועמד שמגיע מרקע כלכלי או חשבונאי, כמובן שאפשר לסמן וי על הדרישה הזו ולעבור לדרישה הבאה. לעומת זאת, למועמדים שמגיעים ללא כל רקע כמותי (עו"ד לדוג') חשוב להראות לוועדת הקבלה כי אתם ניחנים ביכולות לחשב ולעבוד עם מספרים. ציון גבוה בחלק הכמותי בבחינת ה-GMAT או קורס כמותי שלקחתם במהלך התואר ועברתם בציון טוב יוכלו לסייע בהקשר זה כמו גם כל אינדיקציה אחרת שתעיד על היכולת המתמטית שלכם.

רוב בתי הספר, יערכו "מחנה מתמטיקה" לפני תחילת הלימודים למועמדים ללא רקע כמותי, או אם ציון נמוך בחלק הכמותי של הג'ימאט, ככה שתהיה לכם הזדמנות לשייף את היכולות לפני קורסי המבוא של השנה הראשונה.

חשוב להדגיש, כי יכולת כמותית מהווה מעין דרישת סף, אך כמובן שהיא לבדה לא תספיק על מנת לגרום לכם לצלוח את רף וועדת הקבלה.

יכולות אנליטיות

אחת התכונות בהם נמדדים המועמדים היא יכולת חשיבה ביקורתית, ניתוח תהליכים וחילוץ נתונים רלוונטיים מתוך ערימה של מידע על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. יכולת אנליטית היא תכונה שבתי הספר שמים עליה דגש רב ובמיוחד בתי הספר שמלמדים בשיטת הקייס (הרווארד לדוג'). 

שיטת הקייס, בוחנת את היכולת שלכם לברור במהירות ומתוך מידע רב, נתונים רלוונטיים לצורך גיבוש המלצה לפעולה בסיטואציה העסקית שהקייס מתאר.

בתי הספר יבחנו את היכולת האנליטית שלכם בעיקר בחיבורי הקבלה וירצו לראות את האופן בו אתם מקבלים את ההחלטות שלכם.

הצלחות

הצלחות קודמות מהוות אינדיקטור חזק להצלחה עתידית. מועמדת שמראה קידום בעבודה, זכייה בפרסים, הצטיינויות וכד' מהווה "הימור" בטוח עבור ועדת הקבלה שיכולה להעריך כי המועמד אינו רק מקווה להצליח בעתיד, אלא כבר עשה זאת בעבר במספר מקומות שונים.

איש חשוב מאוד

מרגע הגעתך לבית ספר (ואף לפני), המועמד משמש שגריר של בית הספר בו הוא לומד, בפני מעסיקים וכן בפני כל גורם חיצוני. בתי הספר מחפשים מועמדים בעלי בגרות נפשית. הרשת החברתית יכולה לספק מידע אישי רב ופעמים רבות מספקת הצצה בלעדית לאופיו של המועמד עוד בטרם כף רגלו דרכה בבית הספר. העדר בגרות ושיקול דעת יכולים להימצא ע"י מבט בפרופיל שלך בפייסבוק או באינסטגרם. על כן, הימנע מפוסטים או תמונות שעלולות יהיו להביך את בית הספר אליו אתם שואפים להתקבל.

מנהיגות

התכונה המרכזית והחשובה מכולם. יכולות מנהיגות חזקות של מועמד יהוו בד"כ פיצוי הולם לתכונות חסרות האחרות. מועמד סוחף וכריזמטי בעל רקודת של עשייה מנהיגותית, ימצא את עצמו ביתרון על פני רוב המועמדים האחרים.

קשה להגדיר מהי מנהיגות, וקיימות גישות שונות בנושא, עם זאת דומה כי היכולת להניע בני אדם לפעול בדרך מסוימת ולגרום להם ללכת אחריך באופן טבעי יכולה להוכיח יכולות מנהיגות אצל מועמד. בהקשר זה, למועמד ישראל יתרון שבא לידי ביטוי בשירות הצבאי. עבודה תחת לחץ ותפקידים פיקודיים מסוימים יכולים להוות אנלוגיה ליכולת מנהיגות.

לשאוף לנשוף

בתי הספר רוצים מועמדים ששואפים להגיע רחוק. אלו שיום אחד יש סיכוי כי תמונתם תתנוסס על אחד המגזינים הנחשבים בעולם ותסב גאווה לבית הספר. בהגשת המועמדות יש לאזן בין מטרות ושאיפות לא ריאליות שעלולות להצביע על חוסר בגרות, לבין מטרות צנועות מדי שעלולות לסמן לבית הספר כי המועמד או המועמדת אינם שאפתניים מספיק. בהקשר זה, ספיציפיות היא מילת המפתח. גם יעדים מאוד שאפתניים (להיות ראש ממשלת ישראל לדוג') יכולים להתקבל אם יוסברו לועדת הקבלה שלבי השגת המטרה. ככל שההסבר יהיה ספיציפי ומפורט יותר, המטרה תתתפס ריאלית יותר.

בתי הספר ילמדו על השאפתנות שלך, בעיקר מחיבור מטרות הקריירה שלך. שם תתבקש לשרטט את המטרות שלך מהטווח הקצר לארוך. חשיבות רבה ניתנת גם לטון בו ייכתבו הדברים וליכולת לסחוף ולשדר אופטימיות בחיבור.

בנוסף, בתי הספר ירצו לראות מה עומד מאחורי השאיפות שלך. למה אתה רוצה להשיג את מה שאתה רוצה להשיג. תשובות כמו: "כדי לעשות כסף" או "להשיג הצלחה" לא יספיקו ככל הנראה. כל כן, תידרש לפרט מדוע דווקא הדרך הזאת מתאימה עבורך ותגרום לך להצליח.

יכולות ביצוע

שאיפות לחוד ומציאות לחוד? אז זהו, שלא ממש. בתי הספר ירצו לראות את היכולת שלכם לגרום (לפחות לחלק) מהשאיפות להתממש. כמובן שאין ציפייה שכבר עכשיו תגשימו את כל היעדים שלכם, אבל בתי הספר כן מצפים לראות כיצד הצלחתם להביא לידי מימוש יעדים קודמים שהצבתם לעצמכם. הגשמת יעדים תאותת לועדות הקבלה על יכולות ביצוע גבוהות ועל מועמד ראוי. שילוב של חזון ויכולות ביצוע יהפוך את המועמדות שלכם לחזקה.

קחו אותי לדרישות הקבלה של בתי הספר

סומסום הפתח

רוצים להיפגש?

קפה בשדרה עלינו