הדובדבן שבקצפת בתהליך האפליקיישן לאוניברסיטאות בחו"ל הוא ללא כל ספק, חיבורי הקבלה לבתי הספר. מספר החיבורים נע בין חיבור אחד (לדוג': הרווארד, ייל) לבין ארבעה וחמישה חיבורי קבלה (לדוג': קולומביה וברקלי). נושאי החיבור משתנים מבית ספר לבית ספר (מוזמנים להיכנס לדף של כל בית ספר ולראות את החיבורים השונים, כמו גם ניתוח מפורט שלנו לגבי כל אחד מהם).

דבר שמאוד חשוב להבין בנוגע לחיבורים: אתם צריכים לשכנע את חברי ועדת הקבלה למה הם רוצים לקרוא את החיבור שלכם.

נכון, זה התפקיד שלהם, והם כנראה יהיו מחוייבים לקרוא את החיבור שכתבתם ללא קשר לתוכן שלו, אבל יש הבדל עצום בין חבר ועדת קבלה שקורא "עוד חיבור" מני רבים, לבין חבר ועדת קבלה שהצלחתם לגרום לו לרצות לקרוא את החיבור שלכם ואשכרה להתבאס מזה שהוגבלתם ל-500 מילים ולא אפשרו לכם לספר יותר. חבר ועדת קבלה שלא יהיה אכפת לו לאחר לארוחת צהריים בכמה דקות, כי הוא הסתקרן מהחיבור שלכם ופשוט חייב לקרוא עד הסוף.

 

טעות נפוצה שנעשית על ידי מועמדים שמגישים למספר בתי ספר, היא לעשות העתק הדבק מחיבור עבור בית ספר אחד לחיבור לבית ספר אחר. בתי הספר מכירים את החיבורים של בתי הספר האחרים ובמידה ויזהו כי אתם "כופים" על החיבור נושא שלא נשאלתם עליו, רק כדי שהדבר יתאים לחיבור אחר שכבר כתבתם, הדבר יכול להוביל, בסבירות גבוהה, לדחיית מועמדות מיידית.

בהקשר זה, חשוב לשים לב לבתי ספר אשר שינו את נושא החיבורים שלהם בשנה-שנתיים האחרונות, ולהבין את הסיבות שהביאו אותם לשנות את החיבור הקודם. הבנה כזאת יכולה לעזור לכם להעביר לבית הספר את המסרים הרלוונטיים ולדאוג לתת דגש על הנקודות החשובות לו.

נקודה חשובה מאוד בחיבור הינה האותנטיות שלו. בתי הספר מחפשים להבין לעומק מי אתם, והדרך הטובה ביותר להעביר זאת היא באמצעות החיבור. החיבורים הטובים ביותר אינם בהכרח החיבורים ה"מושלמים" שנראה כאילו נכתבו על ידי תסריטאי בהוליווד, אלא דווקא אלו שמצליחים להעביר בצורה הכנה והאמיתית ביותר לוועדת הקבלה את האישיות האמיתית שלכם ואת המוטיבציה והשאיפות שלכם

נושאי חיבורים לדוגמא

Harvard
As we review your application, what more would you like us to know as we consider your candidacy for the Harvard Business School MBA program?
There is no word limit for this question. We think you know what guidance we’re going to give here. Don’t overthink, overcraft and overwrite. Just answer the question in clear language that those of us who don’t know your world can understand.

 

Stanford

We request that you write two personal essays. The personal essays give us glimpses of your character and hopes. In each essay, we want to hear your genuine voice. Think carefully about your values, passions, aims, and dreams prior to writing them.

Essay A: What matters most to you, and why? For this essay, we would like you to: Do some deep self-examination, so you can genuinely illustrate who you are and how you came to be the person you are. Share the insights, experiences, and lessons that shaped your perspectives, rather than focusing merely on what you’ve done or accomplished. Write from the heart, and illustrate how a person, situation, or event has influenced you. Focus on the “why” rather than the “what.”

Essay B: Why Stanford? Enlighten us on how earning your MBA at Stanford will enable you to realize your ambitions. Explain your decision to pursue graduate education in management. Explain the distinctive opportunities you will pursue at Stanford.

Wharton

Essay A

What do you hope to gain professionally from the Wharton MBA? (500 words)

Essay B

Teamwork is at the core of the Wharton MBA experience with each student contributing unique elements to our collaborative culture. How will you contribute to the Wharton community? (400 words)

Optional Essay

First-time applicants can use this essay if you feel there are extenuating circumstances of which the Committee should be aware (e.g., unexplained gaps in work experience, choice of recommenders, inconsistent or questionable academic performance, significant weaknesses in your application). (250 words)

חשוב לזכור שבהקשר זה, קיימים בתי ספר כמו קלוג, ייל שדורשים מהמועמדים להשלים לאחר הגשת האפליקיישן חיבור וידאו. בחיבור הוידאו, המועמדים נשאלים שלוש שאלות רנדומליות. עבור כל שאלה יש למועמדים כ-15-30 שניות להתכונן ואז כ-60 שניות על מנת להשלים את התשובה.

לאחרונה, גם MIT סלואן הוסיפו חיבור וידאו, במסגרתו אתם נדרשים להציג את עצמכם בפני חבריכם לכיתה בסרטון של 60 שניות.